Thursday, April 17, 2008

Online Advertising

အိုင္တီေခတ္ရယ္လို႔ ေရပန္းစားလာတဲ့အခ်ိန္၊ အင္တာနက္ေတြ ေဖာေဖာသီသီ သံုးလာၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ Internet Marketing ဆိုတာဟာလည္း ေခတ္သစ္ စီးပြားေရးေလာကမွာ ခ်က္ခ်င္းၾကီးဆိုသလို ေခတ္စားလာခဲ့တဲ့ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္နည္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ေ၀းေ၀း မၾကည့္ပါနဲ႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ blogger ေတြေတာင္ Google Ad sense လိုဟာမ်ိဳးေတြကို side bar မွာ ထည့္ထား တတ္ၾကေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ဘယ္ website ကို ၀င္၀င္ အဲဒါနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္ေနတဲ့ ေၾကာ္ျငာေလးေတြကိုေတာ့ တစ္ခုစ ႏွစ္ခုစ ဆိုသလို ေတြ႔ေနရတတ္ပါတယ္။ proxy ဆိုဒ္ေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေၾကာ္ျငာေတြ မ်ားမွ မ်ားေပါ့။

ဒီလို Internet Marketing လုပ္ၾကတာဟာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ တြက္ေခ်ကိုက္သလဲေတာ့ မသိပါဘူး။ လက္ခံရရွိတဲ့သူေတြကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ မလိုလားအပ္တဲ့၊ ကိုယ္နဲ႔ မသက္ဆိုင္ဘူးလို႔ ခံစားရတဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ိဳးဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြဆိုရင္ ေၾကာ္ျငာထားတဲ့ အရာေတြကို ေယာင္လို႔ေတာင္ ကလစ္ မႏွိပ္ၾကေတာ့ ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ထိ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ ရွိလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားစရာ အခ်က္ေတာ့ ျဖစ္လာပါတယ္။ ကၽြန္မေတာင္ တစ္ခါတစ္ေလ email marketing လုပ္တာ ဆဲတဲ့စာေတြ၊ ေဒါသတစ္ၾကီး ျပန္လာတဲ့ reply ေတြကို လက္ခံရ႐ွိပါေသးတယ္။

ကဲ.. ဒီလိုမ်ိဳး အေျခအေနမွာေတာင္ အင္တာနက္ ေပၚမွာ ေၾကာ္ျငာေတြ အားေကာင္းတာတာ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြကလည္း ဒါကို မျဖစ္မေန လုပ္ရမယ့္ Advertising တစ္ခု အေနနဲ႔ လက္ခံ က်င့္သံုးလာၾကတာဟာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲရွင္။ သူ႔မွာလည္း ေကာင္းကြက္ေလးေတြ ရွိေနလို႔ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ Marketing ကို စိတ္၀င္စားတဲ့ သူေတြ၊ Internet Marketing လုပ္ခ်င္ေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ ဒါဟာ ဘယ္လို ေကာင္းက်ိဳးေတြမ်ား ရွိေနလဲ ဆိုတာကို ၾကည့္ၾကရေအာင္ေနာ္။

1. Reach to you targeted customers!.. ခုေနာက္ပိုင္းမွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို႔ရဲ့ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အြန္လိုင္းေပၚမွာပဲ ကုန္ဆံုးတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ အီးေမလ္း စစ္တာ၊ အင္တာနက္ၾကည့္တာ၊ ခ်က္တင္ လုပ္တာေတြဟာ blah blah ေတြေရာ၊ မျဖစ္မေနပါ သံုးေနရတဲ့ က႑တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ TV, Video ၾကည့္တာ အစား အြန္လိုင္းကို အစားထိုး သံုးလာၾကေတာ့ ဒီလူေတြဆီကို ေရာက္ဖို႔အတြက္ အလြယ္ဆံုးနဲ႔ အသက္သာဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ Online Advertising ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။
2. Involve customers with your brand!.... တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြဟာ အြန္လိုင္း အသံုးျပဳေနရင္းနဲ႔ပဲ ကိုယ္ႏွစ္သစ္တဲ့ Brand တစ္ခုရဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကို ကလစ္ေတြေခါက္ၾကည့္၊ ၾကိဳက္ရင္ အဲမွာပဲ တစ္ခါတည္း အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ျဖစ္သြားတာေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ လူေတြအတြက္ အခ်ိန္ကို ေခၽြတာႏိုင္တာေပါ့ေလ။ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုကို မအားတဲ့ ၾကားက တစ္ကူးတစ္က သြား၀ယ္ ရတာထက္စာရင္ အြန္လိုင္းမွာ ၾကံဳတုန္းေလး ၀ယ္လိုက္၊ ၾကည့္လိုက္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္ေနတတ္ၾကတာေၾကာင့္ Online Ads ဟာ ထိေရာက္မႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။
3. Enhance the performance of your other media!... ကၽြန္မတို႔ေတြ Print Media တစ္ခုမွာ ေၾကာ္ျငာမယ္ ဆိုပါစို႔။ စစခ်င္း ဒီဇိုင္းဆြဲရမယ္။ အဲေတာ့ design charges ေတြ ရွိမယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီ print media ေပၚတင္ဖို႔အတြက္ သူတို႔ေတာင္းတဲ့၊ သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ charges တစ္ခုကို ထပ္ေပးရမယ္။ ေနာက္ထပ္ မီဒီယာ တစ္ခုမွာ ေၾကာ္ျငာခ်င္ရင္ ေနာက္ထပ္ ပိုက္ဆံထပ္ကုန္မယ္။ အြန္လိုင္းမွာသာ ေၾကာ္ျငာမယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္မွာလည္း website တစ္ခု တည္ေဆာက္ျပီးသား ရွိေနရင္ ကိုယ္ေၾကာ္ျငာတဲ့ ေနရာမွာ တစ္ခါတည္း လင့္ေပးလိုက္ရံုနဲ႔ အက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ ေနာက္ျပီေတာ့ ဒီ design တစ္ခုတည္းကိုပဲ အကုန္အက် မရွိတဲ့ email marketing လုပ္လို႔ရေသးေတာ့ အက်ိဳးရွိတဲ့ ကုန္က်မႈ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။
4. Achieve your marketing objective!.. ကၽြန္မတို႔ေတြဟာ ခဲတစ္လံုးတည္းနဲ႔ ငွက္ေတြ အမ်ားၾကီး ပစ္လို႔ရပါတယ္။ Online Advertising လုပ္ျခင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ့ ရည္ရြယ္ ခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာလိုက္ရံုနဲ႔ ေၾကာ္ျငာကို ၾကည့္တဲ့၊ လက္ခံရ႐ွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ ပစၥည္းတစ္ခု ေပၚမွာ awareness, interest, desire, action ဆိုတာေတြကို တစ္ခါတည္း ျပဳလုပ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ potential customers ေတြကိုလည္း ရ႐ွိလာႏိုင္ပါ ေသးတယ္။
5. Online is easier than ever to plan, buy and measure!.... ကိုယ့္ရဲ့ ေၾကာ္ျငာကို လူဘယ္ေလာက္ၾကည့္လဲ၊ ဒီေန႔ ကိုယ့္ website ကို လူဘယ္ေလာက္ ၀င္သြားလဲ ဆိုတာေတြဟာ တိုင္းတာရ လြယ္ကူတဲ့ အရာေတြပါ။ Print Media တစ္ခုမွာ Customer Group တစ္ခုကို Target ထားျပီး ေၾကာ္ျငာလိုက္တယ္ပဲ ဆိုပါစို႔။ ဒီ မီဒီယာကို ဘယ္သူေတြက ၾကည့္သြားလဲ၊ customer reach ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ ဆိုတာ တိုင္းတာရ ခက္ပါတယ္။ တိုးတက္လာတဲ့ အိ္ုင္တီနည္းပညာေတြနဲ႔ online advertising တစ္ခု ဘယ္ေလာက္ထိ ေအာင္ျမင္၊ လူၾကည့္မ်ားလဲ ဆိုတာ တိုင္းတာ ႏိုင္တာကလည္း ေက်နပ္စရာ ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးပဲ မဟုတ္လား။

ကၽြန္မ ေရးျပ ေျပာျပခဲ့တာေတြ အျပင္ ေနာက္ထပ္ အားသာခ်က္ေတြလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းတာကေတာ့ e-commerce မထြန္းကားေသးတဲ့၊ အိုင္တီ နည္းပညာေတြ မဖြံ႔ျဖိဳးေသးတဲ့၊ အင္တာနက္ဆိုတာကို ေဖာေဖာသီသီ မသံုးႏိုင္တဲ့့ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီလို online ads တစ္ခု ျပဳလုပ္ျခင္းဟာ awareness ကို ျဖစ္ေစတာကလြဲရင္ က်န္တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္ မႈေတြကေတာ့ နည္းပါး ေနပါလိမ့္အံုးမယ္ရွင္။

2 comments:

Anonymous said...

Nice one.

Anonymous said...

ဒီပုိ႔စ္ေလးေရးသားတင္ျပထားတာ ေကာင္းတယ္ ပင္႔ဂုိးလ္ေရ... ကၽြန္ေတာ္႔အျမင္ေတာ႔ ပိတ္ထားတဲ႔ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ေၾကာင္႔ တုိးတက္ဖြ႔ံျဖိဳးသင္႔သေလာက္ မတုိးတက္တာလုိ႔ပဲထင္တယ္.

တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ႔ ျဖစ္လာမွာေပါ႔ဗ်ာ.

အဲဒီ႔အခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘေလာ႔ဂ္ဆက္ေရးၾကဦးမယ္ေလ. ေနာ႔.

;)