Tuesday, November 27, 2007

Yeah, Yah, ဟုတ္

ကၽြန္မတို႔ လူမႈ၀န္းက်င္မွာ လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားမွာ "ဟုတ္" ဆိုတဲ့ စကားေလး ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားလာတာ ကာလတစ္ခု ၾကာျမင့္လာခဲ့ပါျပီ။ လူၾကီး လူငယ္ မေရြး ဒီစကားေလးကို ဖက္ရွင္ တစ္ခုလို စေျပာခဲ့ရာကေန ေနရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ မေျပာမျဖစ္ ေျပာရတာ ဒီ "ဟုတ္" ဆိုတဲ့ စကားေလးပါ။ ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုလူေတြက စထြင္ခဲ့တာလဲေတာ့ ကၽြန္မလည္း မသိဘူးရွင့္။ အခ်ိန္ကုန္ ေလကုန္ သက္သာေအာင္ ဟုတ္ကဲ့ မွာ ကဲ့ ကိုျဖဳတ္ျပီး ဟုတ္ လို႔မ်ား ေျပာၾကေလေရာ့သလား။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မဒီစကားေလးကို မ်က္မုန္းက်ိဳးေနတာ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ၾကာခဲ့ျပီရွင့္။ ေျပာျပန္ရင္လည္း အလုပ္မရွိ ေၾကာင္ေရခ်ိဳး ျဖစ္ေနမွာ စိုးလို႔ မေျပာပဲ ေနခဲ့ရာကေန သူငယ္ခ်င္း Prizewai ကလည္း သူ႔အျမင္ေလးကို ေရးလိုက္ေတာ့မွ မိုက္ေဖာ္ မိုက္ဖက္ ရသြားသလို ၀မ္းသာအားရနဲ႔ ေရးလိုက္ရတာပါ။

အထူးသျဖင့္ ဒီ 'ဟုတ္' ဆိုတဲ့ စကားေလးကို အေသမုန္းတာကေတာ့ ကၽြန္မ အေဖနဲ႔ ကၽြန္မရဲ့ အဂၤလိပ္စာ ဆရာတစ္ေယာက္ပါ။ အေဖ့ေရ့ွမွာ ဟုတ္ လို႔ေျပာရင္ အျမဲ အဆူခံရပါတယ္။ လူၾကီးကို မခန္႔ေလးစားနဲ႔ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ႏိုင္သလို မေျပာစမ္း ပါနဲ႔ သမီးရယ္ လို႔ အျမဲေျပာပါတယ္။ ယဥ္ေက်းတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကို ယဥ္ယဥ္ ေက်းေက်း 'ဟုတ္ကဲ့' လို႔ပဲ ေျပာေစခ်င္တယ္တဲ့။ အဲဒီ တုန္းကေတာ့ ကၽြန္မက ငါ့အေဖ အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာ ဆူတတ္ရန္ေကာ လို႔ မ်က္ႏွာေတာ္ ညိႈး၊ ႏုတ္ခမ္းေတာ္ စူ ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ဒီ 'ဟုတ္' ကို သေဘာမေတြ႔ ျဖစ္လာပါျပီ။ လူတိုင္းကေတာ့ ေျပာေနၾကတာပဲ။ ဟုတ္ ဟုတ္ ဟုတ္ ဟုတ္။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ.။ 'ဟုတ္ကဲ့' နဲ႔ 'ဟုတ္' အႏွစ္သာရခ်င္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို ကြာပါတယ္။ ယွဥ္ေျပာၾကည့္ပါ။ ပိုသိသာပါ လိမ့္မယ္။ ကၽြန္မလည္း ဒီ 'ဟုတ္' ကို ေဖ်ာက္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတယ္ရွင္။

ကၽြန္မရဲ့ အဂၤလိပ္စာ ဆရာတစ္ေယာက္ကေတာ့ yeah နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေျပာဖူးတာပါ။ Yes နဲ႔ Yeah က ကြာတယ္ တပည့္တို႔ရ။ Yes ဆိုတာ ယဥ္ေက်းစြာနဲ႔ 'ဟုတ္ကဲ့' လို႔ေျပာတာ။ အထူး သျဖင့္ လူၾကီး၊ မိဘ၊ ဆရာသမား ေတြနဲ႔ ေျပာရင္ ထည့္ေျပာရတယ္။ Yeah, yah ဆိုတာကေတာ့ ဗမာလို 'ေအး၊ ဟုတ္' စတဲ့ အဓိပၸယ္နဲ႔ ဆင္တူတာေပါ့တဲ့။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဆရာက ေျပာဖူးပါေသးတယ္။ ျဖစ္ရပ္မွန္ ပါပဲ။ ကၽြန္မ memory မေကာင္း မႈေၾကာင့္ မျပည့္မစံုပဲ ဖတ္ရႈၾကပါေတာ့ရွင္။ တစ္ခါက ႏိုင္ငံျခားက သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ပါး ျမန္မာျပည္ ၾကြလာေတာ့ ဒီက ဒကာ၊ ဒကာမ ေတြလည္း ၀မ္းသာ အားရ ဖူးေျမာ္ၾကာေတာ့ တာေပါ့။ ဒကာ ေတာ္ေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားကို ေပါက္ေပါက္ ေရာက္ေရာက္ ရွိၾကတဲ့ ပညာတတ္ၾကီးေတြ၊ သူေဌးၾကီးေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ ပါၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာေတာ္ မိန္႔သမွ်ကို သူတို႔ေတြက လက္အုပ္ေလး ခ်ီျပီး yeah. Yeah နဲ႔ ေျပာေနတာ "ေအးကြ၊ ဟုတ္တာေပါ့ကြ" လို႔ ျပန္ေျပာေနတာနဲ႔ တူတူပါပဲ တပည့္တို႔ရယ္တဲ့။ မင္းတို႔ေတြလည္း Yes နဲ႔ Yeah ခြဲေျပာ တတ္ပါေစကြယ္တဲ့။

ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္မကေတာ့ ဘုိလိုေျပာတိုင္း၊ ခ်က္တိုင္း လူၾကီး လူငယ္တို္င္းကို Yeah လုပ္ေနက်ပါ။ ဟုတ္ လုပ္ေနက်ပါ။ ခုေတာ့ ကၽြန္မ ၾကိဳးစားျပီး Yeah, Yah ကို မေဖ်ာက္ႏိုင္ရင္ေတာင္ 'ဟုတ္' ကိုေတာ့ ေသခ်ာၾကိဳးစားျပီး ေဖ်ာက္ပါေတာ့မယ္ရွင္။

2 comments:

Anonymous said...

ဟုတ္ကိုေဖ်ာက္ဖို႔
ကၽြန္မလဲ အေတာ္ႀကိဳးစာယူရမယ္
ႏႈတ္က်ိဳးေနပီရွင္႔

Anonymous said...

ဟုတ္ကဲ့ပါ ေခးေရာစ့္ေရ ကၽြန္မတို႔ အက်င့္တစ္ခုကိုေတာ့ ေပ်ာက္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကိဳးစား ယူရမွာေပါ့ေနာ္.. ေပ်ာက္မွာပါ.. ကၽြန္မလည္း ေပ်ာက္ေတာ့မယ္ရွင့္.. ဟုတ္ ကိုေျပာတာေနာ္.. ဟိ